Mennyttä

Klikkaamalla kuvia näet ne isompina. Takaisin galleriaan pääset:
Tietokone: Esc-näppäin tai sulje kuva
Älylaite: Sulje kuva

To 30.3.2023 - Laulelmaklubi Turku (Turun Laulelman Ystävät ry)

Yrjänä Soi ja Tarinoi -tapahtumassa esiintyi to 30.3.2023 Laulelmaklubi Turku teemalla "Merimieslauluja ja -laulelmia". Paikka oli tuttuun tapaan Senioritalo Yrjänä.

Estradille astuivat Laulelmaklubin trubaduureja, laulu- ja soittoryhmiä sekä laulettiin kaikki yhdessä mukavia merimieslauluja. Myös yllätyssketsi nähtiin.

To 23.2.2023 - Iiti Elomaa ja Teuvo Mujo

Yrjänä Soi ja Tarinoi -tapahtuman kolmas kerta järjestettiin to 23.2.2023 Senioritalo Yrjänässä.

Estradille astuivat trubaduurit Iiti Elomaa ja Teuvo Mujo. He pitivät väkevätunnelmaisen ja ajankohtaisen teemakonsertin ”Lauluja Ukrainasta ja lähialueilta”.

Ohjelma rakentui kivasti taustoitettuna vanhoista kansanlauluista ja uudemmista laulelmista suomeksi esitettyinä. Suomennokset olivat pääosin Iiti Elomaan kynästä ja sovitukset Teuvo Mujolta.

Konsertissa paneuduttiin suomenkielisinä esityksinä alueen laulelma- ja musiikkiperinteeseen sekä kansakunnan tuntoihin.

Seniorit halusivat vahvoin ajatuksin myötäelää sekä tukea Ukrainan sisukasta kansaa sen taistelussa itsenäisyytensä ja länsimaisen demokratian puolesta Venäjän valtapyrkimyksiä vastaan.

Ennen konserttia Turun Ukraina-keskuksen puheenjohtaja Olena Herasymenko toi tilaisuuteen ukrainalaisyhteisön tervehdyksen kiittäen Suomea ja suomalaisia monipuolisesta avusta ja tuesta.

To 3.11.2022 - Laulelmaklubi Turku (Turun Laulelman Ystävät ry)

Toisessa Yrjänä Soi ja Tarinoi -tapahtumassa esiintyivät jälleen Turun Laulelmaklubin jäsenet. Kahvien ja pienen suolapalan jälkeen kuultiin kattaus laulelmia, yhteislauluja sekä sketsi, joka  kertoi tuntemattoman sotilaan haudasta. Sketsin toteutuksesta vastasi Elomaan Iiti. Illan teemana oli "Laulelmia meiltä ja muualta".

Esiintymässä nähtiin Iiti Elomaa, Petri Rajala, Heljä Merta, Ilkka Tuomi, Mauri Tuominen, Päivi Korvensyrjä, Tarinatarhurit (Johanna Mäkinen ja Anne Kiiski), Sirpa ja Olavi Kosonen, Jyrki Suominen, sekä Jukka Rauhala, joka toimi myös illan juontajana. Viimeisenä päästettiin  irti Senioriyhdistyksen puheenjohtaja Kari Kantalainen joka kajautti ilmoille kaksi upeaa laulua komealla äänellään.

Kuvat: Kari Kantalainen

To 1.9.2022 - Laulelmaklubi Turku (Turun Laulelman Ystävät ry)

Historian kautta aikain ensimmäisessä Yrjänä Soi ja Tarinoi -tapahtumassa, eli Yrjänäklubissa, ohjelmallisesta annista vastasivat Turun Laulelmaklubin jäsenet. Aluksi nautittiin kahvit ja sen kera pientä purtavaa. Sitten siirryttiin iltamien ohjelmalliseen osuuteen. Illan mittaan kuultiin lauluja, nähtiin mukavia sketsejä sekä laulettiin yhteislauluja.

Esiintymässä nähtiin Iiti Elomaa, Teuvo Mujo, Petri Rajala, Ritva Timonen, Ilkka Tuomi sekä Mauri Tuominen. Illan juontajana ja yhteislaulujen vetäjänä toimi Laulelmaklubin puheenjohtaja Jukka Rauhala.

Ilta oli varsin onnistunut, joten jatkoa seuraa!
Yleisö oli innokkaasti mukana yhteislauluissa, josta erityiskiitos heille!

Kuvat: Kari Kantalainen