Kannelkuoro

Kannelkuoro on vähän yli 40 laulajan sekakuoro ja edustettuina ovat kaikki neljä kuorolaulun perusääntä, eli sopraanot, altot, tenorit ja bassot.

Harjoitusten puolivälissä pidetään kahvi- ja rupattelutauko, mikä on tuiki tärkeä asia lauluystävyyksien ja ryhmähengen kannalta. Harjoitusten ja lukuisten esiintymisten lisäksi kuorolla on muitakin yhteisiä hetkiä, esimerkiksi retkiä.

Esiintymiset ovat kuorotoiminnan suola ja sokeri. Niiden kautta harjoittelu saa tavoitteita ja aikatauluja, ja ne tuovat yleisön, minkä merkitys kannustavana voimavarana on suunnaton. Kannelkuoro esiintyy ahkerasti monenlaisissa tilaisuuksissa, kuten kummikuorona kaupungin hoitokodeissa, erilaisissa tapahtumissa oman yhdistyksen ulkopuolella, seniorien yhteislaulutilaisuuksissa jne. Useimpina vuosina pidetään kevät- ja syyskonsertit.

Kuoron ohjelmisto on vuosien varrella kehittynyt kohti nykyistä monipuolista laji- ja tyylivalikoimaa, jossa isänmaallisten, kansallisten ja uskonnollisten laulujen rinnalla on rakastettuja laulelmia sekä operetti- ja elokuvasävelmiä. Mereen liittyvien laulujen ohella myös muut luontoaiheiset laulut samoin kuin Turkuun liittyvät laulut, kuten esimerkiksi Laulu Turulle, ovat kuorolle hyvin läheisiä.

Uudet laulajat ovat lämpimästi tervetulleita mukaan!

Ryhmä kokoontuu maanantaisin klo 11.00-13.00

Yhteyshenkilö: Riitta Huolila, 040 738 1160