Kulttuuri ja matkat

Ilmoittautumiset

Ilmoittaudu ensin ja maksa vasta sitten.

Ritva Nummi, 040 565 9430 tai ritva5nummi@gmail.com
Marja-Terttu Reuna, 040 591 8317 tai marjaterttureuna@gmail.com

Tilinumero FI69 4309 2220 1175 31 Muista! Maksut viitteellisinä.

Helmikuu

To 14.2. klo18.00 perinteiset blinit  Aitiopaikka Virastotalo Menu: blinejä lisukkeineen, lasillinen valkoviiniä,  jälkiruoka ja kahvi.

Meillä on tilaisuus tutustua klo 17.30 maaherran entiseen edustustilaan, joka on samassa talossa.

Kokoontuminen ala-aulassa. Hinta 30 €  eräp. 1.2. Viite 1025

La 23.2. klo 13.00 Turun kaupunginteatteri  Hamlet.

Turun Kaupunginteatterin Päänäyttämöllä nähtävän massiivisen, tämän ajan ihmistä puhuttelevan toteutuksen taustalla soi Sanna Salmenkallion säveltämä musiikki, jonka on soittanut Turun filharmoninen orkesteri. Lue lisää

Hinta 38 € eräp. 21.1. viite 1106

Maaliskuu

To 7.3. eduskunta Huom! päivämäärä muuttunut

• klo 11.00 lähdemme Tuomiokirkko torilta.
  • n.klo 13.15 lounas ravintola Perho.
  • klo 15.30 eduskunta. Pääsemme seuraamaan täysistuntoa.
  • Klo 17.00 kierros Eduskuntatalossa
  • Klo 18.00 tapaamme Ilkka Kanervan
  • Kotona olemme n. klo 21.00

Matkan hinta on 60 € viite 1096, eräp. 25.2.

Jos uusi päivä ei sovi ja olet jo ehtinyt maksaa palautamme rahan. Valitamme, muutos ei johdu meistä, kansanedustajalle on tullut este.

Pe 8.3.  Meyer-Turku, Telakkakierros Huom! päivämäärä muuttunut

Kierros alkaa Forum Marinumista klo 11.00, missä perehdytään näyttelyyn ja pienoismallien sekä monipuolisen videomateriaalinavulla Turun laivanrakennuksen menneisyyteen ja nykypäivään.Tästä jatketaan kiertoajelulla Meyer-Turun telakalle. Opas on mukana ajelulla. Telakalla kierros tapahtuu bussissa. Rakenteilla olevaan alukseen ei pääse sisälle turvallisuussyistä johtuen.

Retki päättyy takaisin Forum Marinumiin ja ryhmä voi omatoimisesti jatkaa tutustumista näyttelyihin. Klo 13.00 on lounas ravintola Göranissa.

Hinta 42 €  eräp.23.2. viite 2260 (joudumme toimittamaan telakalle nimilistan viikkoa ennen retkeä).

Ke 20.3. Muotitalo Jokinen. Uutta kevätmallistoa esitellään. Mannekiineja tarvitaan. Huom! halukkaat.

Pe 22.3. klo 19.00 Kaarinateatterissa Hella Wuolijoen Niskavuoren nuori emäntä. Hinta 40 €  sisältää kuljetuksen, lipun ja väliaikatarjjoilun. Lähtö on Tuomiokirkkotorilta klo 18.15. Eräpäivä 4.3. ja viite 1258.

Ti 26.-28.3. Päivä Tukholmassa -matka. Kohteina ovat mm. Dramaten, Hallwylin palatsi ja Kansallismuseo. Matkan järjestää piiri.

Ke 27.3  vierailu Arabiaan ja Lumenen tehtaille. Lähdemme klo 7.30 Tuomiokirkon aukiolta.  Aamukahvit Ykköspesällä, Arabian muotoilukeskus, lounas ravintola Manalassa ja Lumenen tehtaat. Koko hinta 50 € viite 2273, eräp. 10.3.

La 30.3. klo 19.00 Turun kaupunginteatteri, pieni näyttämö "Katoava maa". Helena ja Aarne ovat eläneet pitkän elämän yhdessä, mutta kaikkea tässä avioliitossa ei ole jaettu. Kun Alzheimer tunkeutuu pariskunnan elämään, tulee Aarnelle kiire palata menneisiin tapahtumiin. Näytelmän keskiössä on avioliitto, joka kolhuineenkin on turvasatama toisiinsa kiintyneille. Pääosissa Marja-Leena Kouki ja Juha Muje.

Hinta 38 € viite 2516 eräp. 1.3.

Huhtikuu

To 4.4. klo 12.00 Rettigin palatsi ja lounas Aboa Vetus. Hinta 25 € eräp. 26.3. viite 1151

Pe 12.4. klo 19.00 Turun kaupunginteatteri  Komissario Palmun erehdys. Hinta 38 € eräp.10.3. viite 1119

La 20.4. klo 22 Tuomasmessu Mikaelinkirkko. Messussa esiintyy klo 21.30 bassobaritoni Kristoffer Streng.

23.-27.4.2019 Piirin yhdistysten yhteinen matka Unkariin. Matka on täynnä.

Ti 30.4. klo13.00 Vappubrunssi Senioritalolla.  Hinta 30 € eräp.17.4.  viite 1164

Toukokuu

Ti 7.5. Sauvakävely Ruissalon Marjaniemeen. Teemme naantalilaisten kanssa yhteisen retkipäivän. Marjaniemessä on mukavat maastopolut. Ensin kävellään ja sen jälkeen nautimme maittavan keittolounaan.
Lähtö klo 10.30 Tuomiokirkon aukiolta. Lounas n. klo 12.30. Sauvat mukaan!!
Retken hinta on 15.00 €, viite 1287, eräp. 28.4.

13.-16.5. Matka Tarttoon. Matkustamme bussilla ja laivalla. Hotellimme on hyvällä paikalla ja ohjelman lisäksi jää aikaa myös omatoimiseen tutustumiseen. Matkapojat ovat matkan vastuullinen järjestäjä. Lue lisää...

Ke 22.5. klo 11.00  Littoisten Verkatehdas, Verkakierrokselle kutoja-Emman kanssa. Sodan jälkeistä nostalgiaa Verkatehtaan alueelta . Sieltä löytyvät kaikki: kirkko, koulu, vanhainkoti, työväentalo, järvi ja toistakymmentä kauppaa. Ja kaiken tämän yllä leijuu se kuuluisa Littoisten henki, joka saa ihmiset pitämään toisistaan huolen - niin hyvässä kuin pahassa. Tehdas toimi vuosina1823-1969. Kierroksen jälkeen lounas. Järjestämme kuljetuksen alueelle.
Hinta ym. tiedot myöhemmin.

Kesäkuu

Ti 4.6. Metsäkirkko Ruissalo. "Jo joutui armas aika....." perinteinen Ruissalon Metsäkirkko. Lounaan nautimme ravintolassa Vanha Tammi, joka on kasvitieteellisen puutarhan yhteydessä.
Lähtö klo 11.30 Tuomiokirkon aukiolta. Hinta 25 €, viite 1261, eräp. 28.5.

Pe 7.6. Naantali Emmateatteri. Heideken, Lähtö klo 18.00 Tuomiokirkon aukiolta. Teatteri alkaa klo19.00. Kuljetus, lippu ja väliaikatarjoilu sisältyvät hintaan 50 €, viite 2231, eräp. 25.5.

Ti 25.6 klo 18.00 Samppalinnan kesäteatteri, TYKSin keskolan hyväksi. Musikaali "Perjantai on pahin" Hinta 32 euroa. Viite 2176, eräp. 29.5.

ENNAKKOTIETOJA TULEVISTA TAPAHTUMISTA

La-Su 20.-21.7.2019 Savonlinnan oopperajuhlat, jossa Verdin Rosvot Milanon La Scalan esittämänä. Yöpyminen Mikkelin Scandic hotelli. Ennakkomaksu 250 € eräp. 2.1. 2019, loppu n. 200 € myöhemmin. Koko matkan ohjelma julkaisemme heti, kun saamme ruokapaikat ja muut käyntikohteet. Viite 2202.

Ke 31.7. Päiväretki Laukon kartanoon. Lounas ja esittelykierros kartanon alueella sekä Oskar Merikanto konsertti ym.

Hinnaksi arvioimme n. 85 €

Tarkemmat tiedot lähipäivinä.

To 8.8.2019 klo 19.00 Konserttitalo, Turun Musiikkijuhlien avajaiskonsertti Zarathustra - Klaus Mäkelä, kapellimestari - Dorothea Röschmann, sopraano - Ian Bostridge, tenori - Turun filharmoninen orkesteri

Konsertin hinta 46 euroa. Ilmoittaudu 7.12.2018 mennessä.

___________________________________________________

Ilmoittautumiset

Ilmoittaudu ensin ja maksa vasta sitten.

Ritva Nummi, 040 565 9430 tai ritva5nummi@gmail.com
Marja-Terttu Reuna, 040 591 8317 tai marjaterttureuna@gmail.com

Tilinumero FI69 4309 2220 1175 31 Muista! Maksut viitteellisinä.