Elokuvat

Varmista paikkasi ilmoittautumalla Mirja Ekmanille, 0400 824 094, viimeistään esitysviikon tiistaina.

Koronavirus

Vain korttimaksut!

Teatterissa on turvavälit.

Lauluja rakkaudesta

Kansallisten senioreiden jäsenille elokuvapäivä Kinopalatsissa perjantaina 28.8. klo 13

Mitä rakkaudelle tapahtuu, kun ihminen vanhenee? Lauluja rakkaudesta on Anu Kuivalaisen dokumenttielokuva uuden rakkauden innosta, pitkän kumppanuuden vahvuudesta, yksin elämisen onnesta – rakkaudesta kaikkine kasvoineen.

Lauluja rakkaudesta piirtää kuvan kypsän iän rakkaudesta eri muodoissaan. Ritva Oksasen esittämät laulut ja runot kietovat yhteen kuuden erilaisen rakkauden tarinan. Tuoretta avioparia yhdistää karaoke, intohimo ja puiden kaataminen. Leski rakentaa elämäänsä uudelleen menetyksensä jälkeen. Elämästään nauttiva nainen seurustelee 20 vuotta nuoremman miehen kanssa ja epäilee voiko sitä kutsua rakkaudeksi. Miesparin pitkä suhde on kantanut läpi vaikeuksien ja kantaa yhä vaikka terveys heikkenee. Teatterineuvos Ritva Oksanen nauttii vapaudestaan; tekee töitä, nostaa painoja eikä halua parisuhdetta. Mies saattaa dementoituneen vaimonsa hoivakotiin tietäen, että aika kuluu vähiin. Lauluja rakkaudesta on rohkea ja voimaannuttava katse rakkauteen ja vanhuuteen.

Dokumentissa mukana: Ritva Oksanen, Sirkka&Yki, Ahti&Paavo, Raija, Maricca&Antti, Risto&Pirjo

Laulu ja runojen esitys: Ritva Oksanen. Piano ja sovitus: Pedro Hietanen

Kesto: 1 t 10 min