Tiistaitreffit

Treffit ovat kesätauolla.

Syksyllä palaamme normaaleihin Koronaa edeltävän ajan treffeihin, toivottavasti.

Kuluneen kevään treffit löydät tallennettuina videoina tältä sivulta.

Tallennetut videot

Ti 8.6. Senioriehdokkaiden kuntavaalikeskustelu, osa 2

Treffeillä keskusteltiin kuntavaaleista ja ikäihmisten palveluista. Miten ikääntyvän väestön tarpeet arjessa, asumisessa ja palveluissa on huomioitu Turussa?

TIISTAITREFFEILLÄ 8.6. klo 14 aiheesta keskustelemassa ja esittäytymässä olivat yhdistyksemme jäsenet, kuntavaaliehdokkaat Aira Hellström, Jaana Jaakola, Ilkka Kanerva, Harry Nordqvist ja Ulla-Maija Vierimaa.

Ti 1.6. Senioriehdokkaiden kuntavaalikeskustelu, osa 1

Treffeillä puhuttiin kuntavaaleista ja ikäihmisten palveluista. Onko Turun päätöksenteossa huomioitu ikääntyvän väestön tarpeet asumisessa ja palveluissa?

TIISTAITREFFEILLÄ 1.6. klo 14 aiheesta keskustelemassa ja esittäytymässä olivat yhdistyksemme jäsenet, kuntavaaliehdokkaat Olli Manni, Markku Liitola ja Hannele Mustonen. Tilaisuuteen toi tervehdyksensä puheenjohtaja Petteri Orpo.

Ti 25.5. Pormestaripaneeli

Minkälaisella poliittisella ohjelmalla eri puolueiden pormestariehdokkaat haluavat Turkua johtaa ja kehittää?

Kokoomuksen pormestariehdokas Minna Arve ja Vihreiden pormestariehdokas Elina Rantanen kertovat siitä, millä tavalla ja minkälaisin poliittisin tavoittein he haluaisivat Turun kunnallispolitiikka johtaa ja kehittää. Emeritusprofessori Heikki Paloheimo johdattelee keskustelua.

Ti 18.5. Soteuudistus

Mikä muuttuu ja mikä tilanne on Turussa?
Mukana lääkintöneuvos Heikki Pälve ja muutosjohtaja Antti Parpo.

Ti 11.5. Kari Mäkinen

Aiheenamme oli ”Sananvapauden ja uskonvapauden suhde”. Alustajana on arkkipiispa emeritus Kari Mäkinen.

Ti 4.5. Vanumamma

Teemanamme oli ”Vanumamman tarina”. Aiheen alustaa kirjailija-tutkija Olli Kauremaa.

Tiistaitreffit 27.4. Veteraanipäivä

Mukana Kansallisen senioriliiton puheenjohtaja ja ex-puolustusministeri Anneli Taina, Varsinais-Suomen Sotaveteraanipiirin puheenjohtaja Esko Laine ja Turun Sotaveteraanien puheenjohtaja Pekka Paatero sekä Vapaussodan Varsinais-Suomen Perinneyhdistyksen puheenjohtaja Jouko Fossi. Keskustelua johdattelee yhdistyksemme puheenjohta Kari Kantalainen.

YouTube-videon näyttäminen ei onnistunut. Tarkista markkinointievästeiden hyväksyminen ja selaimen yksityisyysasetukset.

Tiistaitreffit 20.4. Kari Häkämies

Tiistaitreffit 13.4. Minna Rosendahl, Muisti

Tiistaitreffit 30.3. Sirpa Pietikäinen, kuulumisia EU:sta

Tiistaitreffit 23.3. Sami Borg

Dosentti, yliopistonlehtori Sami Borgin esitelmä tulevien kuntavaalien keskeisistä kysymyksistä. Keskustelua johdattelee Heikki Paloheimo

Tiistaitreffit 23.2. Kulttuurikuulumiset

Puheenjohtajamme Kari Kantalaisen vieraina ovat kultturilautakunnan vpj Hannele Mustonen, museopalvelujohtaja Juha Ruohonen ja intendentti Petteri Järvi.

Tiistaitreffit 9.2. Pentti Huovinen, bakteerit

Video alkaa kohdasta 3:00

Tiistaitreffit 2.2. Minna Arve

Video alkaa kohdasta 2:10

Tiistaitreffit 26.1. Liikunta

Kuntoa voit ylläpitää ja/tai kohentaa kotonakin oheisten ohjeiden avulla. Tuolijumppa ja kävely kevyemmäksi.

Tiistaitreffit 19.1. Petteri Orpo

Tämän tallennetun videon alku on kohdassa 12:30.
Petteri Orpo on videolla kohdasta 21:00 eteenpäin.