Yhdistyksemme

Turun kansalliset seniorit ry on toiminut jo vuodesta 1971 turkulaisten seniorikansalaisten etujen ja hyvinvoinnin puolesta.

Olemme Kansallisen senioriliiton ja Varsinais-Suomen kansallisen senioripiirin jäsen.

Tavoitteemme

Toiminnassamme pyrimme seuraamaan aikamme suuntauksia ja varmistamaan, että meillä kaikilla on sekä tietoa että valmiuksia pysyä mukana alati muuttuvassa yhteiskunnassamme. Samalla tarjoamme myös virikkeellisiä harrastuksia kunnon ja mielen kohentamiseksi.

Toimintamme kattaa eri osa-alueita

• SenioriJelppi, josta saa apua kannettavan tietokoneen, tabletin ja puhelimen käytössä sekä terveysmittauksia ja neuvontaa
  • Tiistaitreffit ovat joka tiistai. Niillä meillä on mahdollisuus kuulla eri alojen asiantuntijoiden luentoja ja alustuksia senioreita kiinnostavista aiheista
  • Opinto- ja harrastetoiminta sisältää monipuolista kerhotoimintaa, erilaisia tilaisuuksia, matkoja ja retkiä sekä kotimaassa että ulkomaille

Liity jäseneksemme

Toiminnastamme saat hyvän kuvan tutustumalla näihin sivuihimme. Voit tutustua senioritoimintaamme myös Senioriliiton julkaiseman Patina-lehden näköispainoksen kautta. Lehti kuuluu jäsenetuihimme kotiin kannettuna.

Jos tutustuttuasi sivuihimme kiinnostuit toiminnastamme, voit liittyä jäseneksemme liittymislomakkeella.

Vaiheitamme

25.10.1971

Yhdistyksemme perustava kokous, jossa päätettiin perustaa Turun Kansallinen Eläkeläisseura, joka myös rekisteröitiin. Kansallisen Eläkeläisliiton kautta olimme Kansallisen Kokoomuksen jäseniä.

Teimme päätöksen erota Kokoomuksen jäsenyydestä taloudellisten seikkojen takia.

Seura sai kaupungilta käyttöönsä tiloja osoitteesta Uudenmaankatu 17

Vuokrasimme Ruissalosta Nordkap-nimisen huvilan yhdistuksemme kesäkäyttöön.

1989

Saimme lisää tiloja kiinteistöstä Uudenmaankatu 17 ja kaupunki teki peruskorjauksen rakennuksessa..

1999

Yhdistyksen nimi muutettiin nykyiseksi eli Turun kansalliset seniorit ry. Vastaavat nimenmuutokset oli jo tehty liitossa ja piirissä.

Luovuimme Nordkapin vuokrauksesta.

Käynnistimme SenioriJelpin.

Senioritalo tuli kokonaan käyttöömme.

2021

Kaupunki myi kiinteistön, josta Senioritalo oli osa. Jouduimme etsimään uudet toimitilat, jotka lopulta saatiin vuokrattua seurakunnalta. Uuden tilan nimi on Senioritalo Yrjänä. Osoite on Itäinen Pitkäkatu 49.

Yhdistyksemme 50-vuotishistoriikki on valmis

Kirja on myynnissä hintaan 20 euroa. Soita Airalle 0400 139 396 toimistoaikana. Mainio lahja ystävälle tai itselle.