Jäsenemme Ilkka Kanervan muistolle

22.4.2022

Saimme kiirastorstaina 14. huhtikuuta vastaanottaa suruviestin, että jäsenemme, pitkäaikainen parlamentaarikko, kansanedustaja, kaupunginvaltuutettu ja ministeri Ilkka Ike Kanerva on menehtynyt vakavan sairauden murtamana.

Hän oli kuollessaan 74-vuotias. Kansanedustajana Ilkka Kanerva toimi vuodesta 1975 alkaen.

Ilkka ehti valtiopäivämiehen urallaan toimia paitsi pääministerin sijaisena, myös liikenneministerinä, työministerinä ja ulkoministerinä. Viimeiseksi valtakunnan politiikan tehtäväksi Kanervalle jäi kansanedustajuuden lisäksi myös eduskunnan puolustusvaliokunnan puheenjohtajuus.

Ilkasta tuli vuosien saatossa Turun ja turkulaisuuden fyysinen ja henkinen ilmentymä. Iken tiesivät kaikki ja Ike tunsi kaikki, aina ystävällisenä ja huomaavaisena seuramiehenä, rentona kaverina.

Ilkka oli myös pitkäaikainen ja arvostettu Turun kansalliset seniorit ry:n jäsen ja osallistui mielellään seniorien tilaisuuksiin puhujana. Viimeksi tämä tapahtui yhdistyksemme 50-vuotisjuhlassa viime lokakuussa.

Meidän mies on poissa, mutta muistot elävät vahvoina mielessämme.

⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠Turun seniorit ottaa osaa Ilkan läheisten suureen suruun sekä toivottaa heille voimia ja jaksamista.

Senioritalo Yrjänässä senioriyhteisö hiljentyi 19.4.2022 kunnioittamaan yhdistyksen arvostetun jäsenen Ilkka Ike Kanervan muistoa.