Kannelkuoro

Kannelkuoro aloitti toimintansa vuonna 1972 eli on lähes yhtä vanha kuin Turun kansalliset seniorit ry.

Syyskauden 2019 alkaessa olemme saaneet joukkoomme mukavasti uusia laulajia, ja jokaiseen ääneen! Tällä hetkellä kuoroon kuuluu vähän yli 40 laulajaa. Kuoron taiteellinen johtaja on kanttori Tiina Lustig Naantalin Merimaskusta

Kuoro harjoittelee Senioritalossa maanantaisin klo 11-13. Uudet laulajat ovat tervetulleita joukkoomme, joten tervetuloa tutustumaan kuoron toimintaan!

Yhteyshenkilö: kuoron puheenjohtaja Liisa Pietilä, 050 462 8974

Syyskausi 2020

Pandemiatilanteesta johtuen syyskausi 2020 alkoi tavanomaisesta poikkeavilla tavoilla. Kuoro on harjoitellut syyskuun puolivälistä alkaen joka viikko, mutta turvallisuusnäkökohdat huomioiden niin, että sopraanot ja altot harjoittelevat omassa äänialaryhmässään ja miesäänet yhtenä ryhmänä. Oman stemman harjoittelu koko kahden tunnin ajan on mahdollistanut tarkemman hionnan ja on siten lisännyt varmuutta stemman hallintaan. Toivomme pääsevämme harjoittelemaan välillä edes pari kertaa myös koko kuorona, mikä edellyttää tilankäytön uudelleen miettimistä.

Suunnitelmia esiintymisten osalta on jouduttu muuttamaan. Joululaulujen iltapäivämme ”Joulun portti aukaistaan” pidetään 1.12.2020, mikäli kokoontumiset ovat mahdollisia. Ja itsenäisyyspäivänä laulamme Itsenäisyydenkivellä.

Kannelkuoron kevät ja kesä 2020

Kuoromme kevät ja kesä olivat harvojen, mutta sitäkin tunnelmallisempien, tapaamisten aikaa pandemiarajoitusten varjossa. Kevään harjoitukset oli peruttu. Kesällä kuorolaiset tapasivat kuitenkin Ravintola Koulussa, ensin pihalla mutta sitten enemmän kuitenkin perinteisessä Historia-luokassa. Jaoimme kuulumisia ja puhuimme tulevasta toiveikkaana siitä, että taas pääsisimme harjoittelemaan. Alla pari kuvaa näistä tapaamisista:

Kevätkausi 2020

Kevätkausi alkoi erityisesti isänmaallisten laulujen harjoittelulla. Meidät on kutsuttu laulamaan tammisunnuntaina Heikkilän kasarmille, Vapaussodan Varsinais-Suomen Perinneyhdistys ry:n juhlaan.

Maaliskuussa 2020 jouduimme pandemian johdosta aivan uuteen tilanteeseen: ei harjoituksia, esiintymiset peruttu. Yhteydenpito laulukavereihin sähköisesti kommunikoiden ja varovaisesti ulkona tapaillen.

Lauloimme tammisunnuntaina Vapaussodan V-S Perinneyhdistyksen 25-vuotisjuhlassa tammisunnuntaina 26.1.2020 Heikkilän kasarmilla.

Syksyn säveliä konserttiin 17.11.2019 Ruusukorttelin juhlasalissa tuli runsaslukuinen kuulijakunta. Kiitämme ihanaa yleisöämme!

Syyskausi 2019

Syksyn ohjelmaan kuului muutamia vierailuja ja esiintymisiä, esimerkiksi hoitokodeissa Turun kaupungin kummikuoron roolissa. Pidämme kohdekonsertteja ja yhteislaulutilaisuuksia esimerkiksi Portsakodissa ja Ruusukorttelissa. Esiinnyimme myös 6.11.2019 Turun vanhustyön neuvottelukunnan tilaisuudessa Wiklundin tapahtumatorilla.

Syksyn säveliä  -  Kannelkuoron syyskonsertti 17.11.2019 Ruusukorttelin juhlasalissa

Ajatuksemme ovat jo suuntautuneet kohti syksyn pääkonserttiamme Ruusukorttelin juhlasalissa. Kuoronjohtaja Tiina Lustig ohjaamassa harjoittelua maanantaina 21.10.

Tervetuloa syyskonserttiimme!
Osallistuimme perinteen mukaisesti Varsinais-Suomen Kiltapiiri ry:n seppeleenlaskutilaisuuteen 6.12.2019 Itsenäisyydenkivellä. Kuoro lauloi kaksi laulua: Valalaulu ja Isänmaan kasvot.

Pari esimerkkiä vuoden 2018 tilaisuuksista eli esiintyminen SuperSenioriviikolla Forumissa sekä kuoro jouluisen tunnelman tuojana "Joulun portti aukaistaan..." senioriyhdistyksen tiistaitreffeillä joulukuussa:

SuperSenioriviikon messut Forumissa 8.5.2019
Kuoro harjoittelemassa esiintymistä varten.