Kannelkuoro

Kannelkuoro aloitti toimintansa vuonna 1972 eli on lähes yhtä vanha kuin Turun kansalliset seniorit ry.

Syyskauden 2019 alkaessa olemme saaneet joukkoomme mukavasti uusia laulajia, ja jokaiseen ääneen! Tällä hetkellä kuoroon kuuluu vähän yli 40 laulajaa. Kuoron taiteellinen johtaja on kanttori Tiina Lustig Naantalin Merimaskusta

Kuoro harjoittelee Senioritalossa maanantaisin klo 11-13. Uudet laulajat ovat tervetulleita joukkoomme, joten tervetuloa tutustumaan kuoron toimintaan!

Yhteyshenkilö: kuoron puheenjohtaja Riitta Huolila, 040 738 1160

Kevätkausi 2022:  Kannelkuoro palaa harjoittelutauolta 21. helmikuuta

Kuoron kevätkausi 2022 alkaa vähän viiveellä, mutta 21.helmikuuta klo 11 kokoonnumme taas harjoituksiin. Olemme saaneet Senioritalo Yrjänän remontin ajaksi harjoittelupaikan Henrikin kirkon tiloista. Osoite on Peltolantie 2.

Vuodenalun tauon johdosta ovat tulevaisuuden suunnitelmamme muuttuneet vuoden tärkeimmän, eli 50-vuotisjuhlakonserttimme, osalta. Konsertti siirtyy syksyyn, lokakuun loppuun. Siitä myöhemmin lisää. Hyvää kevätkautta niin kuorolaisille kuin muillekin senioreille!

Talvisodan päättymisen muistopäivä 13.3.2022

Talvisodan päättymisen muistopäivänä laskee Varsinais-Suomen Kiltapiiri ry aina seppeleen Itsenäisyyden kivelle kello 11 alkavassa seremoniassa. Kannelkuoro esittää tilaisuudessa Valalaulun ja toisen isänmaallisen laulun, aivan kuten on tehty jo lukuisina vuosina pari viime vuotta lukuun ottamatta.

Itsenäisyyden kivellä 13.3.2022.

Kannelkuoron kevät 2021 ja syyskausi 2021

Kevään 2021 aikana harjoitukset olivat jäissä pandemian johdosta. Mutta toukokuussa tapasimme ulkoilmassa, Urheilupuiston Lauluareenalla (mikä sen parempi paikka!), iloisten kuulumistenvaihdon merkeissä. Vähän myös kaavailtiin tulevaa syksyä, sillä panimme toivomme siihen, että harjoitukset pääsisivät käyntiin.

Kausi 2021-2022 on tärkeä kausi: syksyllä on Turun kansalliset seniorit yhdistyksen 50-vuotisjuhla ja sitten keväällä 2022 puolestaan Kannelkuoron oma 50-vuotiskonsertti! Syyskauden 2021 pystyimmekin harjoittelemaan suhteellisen hyvin Senioritalo Yrjänän suuressa salissa. Siellä pidettiin myös perinteinen "Joulun portti aukaistaan" -yhteislaulutilaisuus yhdistyksen jäsenille.

Ja aivan kuten keväällä toivoimme, harjoitukset pääsivät käyntiin syyskuussa, ensin kukin ääni yksitellen yksi kierros ja sen jälkeen koko kuoro yhdessä. Kohtaaminen oli todella riemullista ja jännittävää oli myös nähdä ja kokea uusi seniorien kokoontumispaikka Senioritalo Yrjänä!

Hienoa, kun elämä on taas laulun ja lauluystävien tapaamisen osalta mallillaan!

Turun kansalliset seniorit ry 50-vuotisjuhla 26.10.2021

Kannelkuoron ensimmäinen isompi askel syksyllä 2021 oli esiintyminen yhdistyksen 50-vuotisjuhlassa. Lauloimme kolme laulua: Laulu Turulle, Sua rakastan isänmaani sekä Minä katson tätä maata  -   ja olimme onnellisia saadessamme taas laulaa yleisön edessä!

Syyskausi 2020

Pandemiatilanteesta johtuen syyskausi 2020 alkoi tavanomaisesta poikkeavilla tavoilla. Kuoro on harjoitellut syyskuun puolivälistä alkaen joka viikko, mutta turvallisuusnäkökohdat huomioiden niin, että sopraanot ja altot harjoittelevat omassa äänialaryhmässään ja miesäänet yhtenä ryhmänä. Oman stemman harjoittelu koko kahden tunnin ajan on mahdollistanut tarkemman hionnan ja on siten lisännyt varmuutta stemman hallintaan. Toivomme pääsevämme harjoittelemaan välillä edes pari kertaa myös koko kuorona, mikä edellyttää tilankäytön uudelleen miettimistä.

Suunnitelmia esiintymisten osalta on jouduttu muuttamaan. Joululaulujen iltapäivämme ”Joulun portti aukaistaan” pidetään 1.12.2020, mikäli kokoontumiset ovat mahdollisia. Ja itsenäisyyspäivänä laulamme Itsenäisyydenkivellä.

Kannelkuoron kevät ja kesä 2020

Kuoromme kevät ja kesä olivat harvojen, mutta sitäkin tunnelmallisempien, tapaamisten aikaa pandemiarajoitusten varjossa. Kevään harjoitukset oli peruttu. Kesällä kuorolaiset tapasivat kuitenkin Ravintola Koulussa, ensin pihalla mutta sitten enemmän kuitenkin perinteisessä Historia-luokassa. Jaoimme kuulumisia ja puhuimme tulevasta toiveikkaana siitä, että taas pääsisimme harjoittelemaan. Alla pari kuvaa näistä tapaamisista:

Kevätkausi 2020

Kevätkausi alkoi erityisesti isänmaallisten laulujen harjoittelulla. Meidät on kutsuttu laulamaan tammisunnuntaina Heikkilän kasarmille, Vapaussodan Varsinais-Suomen Perinneyhdistys ry:n juhlaan.

Maaliskuussa 2020 jouduimme pandemian johdosta aivan uuteen tilanteeseen: ei harjoituksia, esiintymiset peruttu. Yhteydenpito laulukavereihin sähköisesti kommunikoiden ja varovaisesti ulkona tapaillen.

Lauloimme tammisunnuntaina Vapaussodan V-S Perinneyhdistyksen 25-vuotisjuhlassa tammisunnuntaina 26.1.2020 Heikkilän kasarmilla.

Syksyn säveliä konserttiin 17.11.2019 Ruusukorttelin juhlasalissa tuli runsaslukuinen kuulijakunta. Kiitämme ihanaa yleisöämme!

Syyskausi 2019

Syksyn ohjelmaan kuului muutamia vierailuja ja esiintymisiä, esimerkiksi hoitokodeissa Turun kaupungin kummikuoron roolissa. Pidämme kohdekonsertteja ja yhteislaulutilaisuuksia esimerkiksi Portsakodissa ja Ruusukorttelissa. Esiinnyimme myös 6.11.2019 Turun vanhustyön neuvottelukunnan tilaisuudessa Wiklundin tapahtumatorilla.

Syksyn säveliä  -  Kannelkuoron syyskonsertti 17.11.2019 Ruusukorttelin juhlasalissa

Ajatuksemme ovat jo suuntautuneet kohti syksyn pääkonserttiamme Ruusukorttelin juhlasalissa. Kuoronjohtaja Tiina Lustig ohjaamassa harjoittelua maanantaina 21.10.

Tervetuloa syyskonserttiimme!
Osallistuimme perinteen mukaisesti Varsinais-Suomen Kiltapiiri ry:n seppeleenlaskutilaisuuteen 6.12.2019 Itsenäisyydenkivellä. Kuoro lauloi kaksi laulua: Valalaulu ja Isänmaan kasvot.

Pari esimerkkiä vuoden 2018 tilaisuuksista eli esiintyminen SuperSenioriviikolla Forumissa sekä kuoro jouluisen tunnelman tuojana "Joulun portti aukaistaan..." senioriyhdistyksen tiistaitreffeillä joulukuussa:

SuperSenioriviikon messut Forumissa 8.5.2019
YouTube-videon näyttäminen ei onnistunut. Tarkista markkinointievästeiden hyväksyminen ja selaimen yksityisyysasetukset.
Kuoro harjoittelemassa esiintymistä varten.

Kannelkuoro palaa tauolta harjoituksiin !