Yrjänän palvelutarjonta kehittyy

5.9.2022

Entinen seurakuntatalo Yrjänä muuttui Senioritalo Yrjänäksi syksyllä 2021, kun Turun kansalliset seniorit ry siirtyi tiloihin seurakunnan vuokralaiseksi. Muutto oli iso askel yhdistykselle, joka oli 42 vuoden ajan ollut Turun kaupungin vuokralaisena Uudenmaankadulla. Vanhat tilat kuitenkin myytiin, joten uusi paikka tarvittiin ja se löytyi läheltä, osoitteesta Itäinen Pitkäkatu 49, Turku.

Uusi tila antaa yhdistykselle aiempaa paremmat toimintaedellytykset. Tila on yhdessä tasossa, esteetön, liikenteellisesti hyvin saavutettavissa ja katutason pysäköintipaikkojakin on kohtuullisen hyvin tarjolla.

Senioritalo Yrjänä tarjoaakin oivat puitteet sekä moninaiselle kerhojen toiminalle että erilaiselle kokous- ja ohjelmatarjonnalle.

Yrjänä Soi ja Tarinoi -tapahtuma

Eräs tällainen kokeilu on Yrjänä Soi ja Tarinoi -tapahtuma, uudentyyppinen aktiviteetti. Ensimmäisen toimintavuoden kokemusten perusteella todettiin, että Yrjänässä voitaisiin järjestää senioreille myös iltatilaisuuksia. Näin syntyi ajatus Yrjänä klubi -tyyppisestä konseptista, missä olisi tarjolla erilaista viihdettä, elävää musiikkia, trubaduureja, stand up komiikkaa jne. Ja kun kyseessä on seniorien toiminta, ajankohta tilaisuudelle olisi alkuilta (esim. klo 17–19) ja tilaisuus esimerkiksi kerran kuukaudessa.

Tällä ajatuksella lähdettiin liikkeelle yhdessä Turun Laulelman Ystävät ry:n (Laulelmaklubi Turku) kanssa, joka myös toimii Senioritalo Yrjänän tiloissa. Ensimmäinen tilaisuus ”Elävän musiikin iltamat” järjestettiin 1.9.2022 yhteistyössä Laulelmaklubi Turun monipuolisen esiintyjäkaartin kanssa. Tilaisuus onnistui varsin hyvin ja salintäyteinen yleisö nautti lämminhenkisestä klubi-illasta.

Tästä on hyvä jatkaa!