Senioreilla poikkeusaikojen kevätkokous

10.3.2022

Turun kansalliset seniorit ry:n kevätkokous pidettiin 10.3. klo 14 Ravintola Aitiopaikassa. Kokouksen puheenjohtajana toimi Aila Seikola ja paikalla oli läsnä lähes 40 senioria.

Kokouksessa käsiteltiin sääntömääräiset asiat eli hyväksyttiin yhdistyksen vuoden 2021 toimintakertomus ja tilinpäätös sekä myönnettiin vastuuvapaus tilivelvollisille.

Lisäksi kokous päätti kutsua yhdistysaktiivi Pentti Arvelan Turun kansalliset seniorit ry:n kunniajäseneksi.

Hätä koskettaa – senioreilta avustusta Ukrainaan

Kokouksen jälkeen kuultiin etänä kenraalimajuri evp. Pekka Toverin katsaus Venäjän käynnistämään hyökkäyssotaan Ukrainassa. Lämmin kiitos Pekka Toverille erittäin asiantuntevasta ja kattavasta taustoituksesta sekä tilanneanalyysistä.

Ukrainan tilanne ja syntynyt järkyttävä humanitäärinen kriisi koskettaa syvästi meitä kaikkia. Se myös nostaa esiin muistot runsaan kahdeksan vuosikymmen takaa, kun itsenäinen pieni Suomi urheasti taisteli ylivoimaista hyökkääjää vastaan säilyttääkseen vapautensa.

Nämä muistaen Suomi ja suomalaiset ovat valmiita auttamaan ja samalla kehittämään omaa varautumistamme tuleviin uhkakuviin.

Kokous antoi yhdistyksen hallitukselle valtuudet avustaa Kirkon ulkomaanavun kautta Ukrainan pakolaisia 824 eurolla eli euro / jäsen.

Korkeimman suojelusta ja voimia Ukrainalle sekä ukrainalaisille taistelussa pimeyden voimia vastaan.

Kokouskuvia