Hyvinvointialueen päättäjät valittiin

24.1.2022

Historiallisissa Varsinais-Suomen hyvinvointialueen vaaleissa aluevaltuustoon valittiin 79 edustajaa. Valitut valtuutetut päättävät jatkossa, miten sosiaalihuollon, terveydenhoidon ja pelastustoimen lähipalvelut alueella järjestetään ja miten esimerkiksi seniorien arjen palveluiden saatavuus ja laatu turvataan.

Uuden valtuuston paikat jakautuivat seuraavasti: Kokoomus (18), SDP (16), Keskusta (12), Vasemmistoliitto (10), Perussuomalaiset (8), Vihreät (7), RKP (5), KD (2), Liike Nyt (1).

Turun kansalliset seniorit toivottaa onnea, menestystä ja voimia kaikille aluevaaleissa valituille päättäjille vaativassa ja vastuullisessa tehtävässänne kotimaakunnan parhaaksi!

Oman yhdistyksemme jäsenistä aluevaltuuston varsinaiseksi jäseneksi valittiin Ilkka Kanerva ja varajäseneksi Ulla-Maija Vierimaa. Lämpimät onnittelut hienosta vaalimenestyksestä! Työ seniorien etujen ja hyvinvoinnin puolesta jatkuu.

Kiitos myös Juhani Lepälle ja Harry Nordqvistille aktiivisesta osallistumisesta ja seniorien asioiden esillä pitämisestä.